W tym roku szkolnym najmłodsze dzieci z naszej szkoły biorą udział w kilku projektach edukacyjnych. Tak jak w ubiegłym roku, dzieci poprzez udział w projekcie pt,,Mały Miś w świecie literatury” starają się o podtrzymanie tytułu wzorowej placówki misiowej mamy.
Głównym celem projektu jest rozwijanie i promowanie czytelnictwa. Projekt rozpoczął się z dniem 1 września 2020 i potrwa do końca maja 2021roku. Cały projekt opiera się na postaci Małego Misia, który pełni rolę przewodnika po świecie literatury. Projekt składa się z sześciu modułów. Po wykonaniu każdego z zadania do organizatorów jest wysyłana relacja, która daje nam kolejny mały krok do ponownego uzyskania tytułu wzorowej placówki.
Kolejny projekt w którym biorą udział nasz dzieci nosi tytuł ,,Mała Fabryka Ekspeymentów”. Jest to projekt ogólnopolski, który dla uczestników na każdy miesiąc przewiduje kilka zadań, które są przedstawione w harmonogramie. Autorka projektu zadaje pytanie:,, Który przedszkolak nie lubi ciekawych eksperymentów? Każdy chciałby stać się naukowcem i odkrywać tajemniczy świat doświadczeń. Projekt jest odpowiedzią na potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym -w nieszablonowy sposób ma zaspokoić naturalną ciekawość świata przedszkolaków, przyczyniając się do ich wielokierunkowego rozwoju. Chcemy wykorzystać naturalną ciekawość świata, dociekliwość i zainteresowanie wszystkim co otacza przedszkolaki do zgłębiania tajników fizyki, chemii, przyrody. Nasz projekt pomoże rozwijać kreatywne myślenie, wyobraźnię, nauczy obserwacji i wyciągania wniosków, a przede wszystkim zachęci do czerpania radości płynącej z odkrywania nieznanych właściwości przedmiotów i zjawisk.”
Dzieci z oddziału przedszkolnego w Świniarach w trakcie roku szkolnego 2021/22 biorą także udział w ogólnopolskiej akcji Zdrowo i Sportowo. Akcja ma na celu promowanie przede wszystkim aktywności fizycznej wśród dzieci najmłodszych przez różnego rodzaju zajęcia sportowe, ćwiczenia i zabawy ruchowe. Aktywność fizyczna zmniejsza otyłość, zapobiega wielu chorobom i poprawia odporność organizmu.
” .